7. feb. 2007

Kompas je hrvaški

Janez Pergar, eden najnesposobnejših slovenskih direktorjev, če izvzamemo sposobnost poskrbeti zase, je Kompas, včasih eno od desetih največjih turističnih podjetij na svetu, najprej spravil na beraško palico (ocene so si različne, govori pa se o 20 do 30 milijonih evrov izgub), potem pa je slovenski Kompas, s številnimi podjetji v tujini prodal Hrvatom. Z izgubo vred, a na način, da je on in peščica izbrancev pokasiral po 100 € za delnico (tudi njegova žena in partnerica finančnega direktorja Eiselta sta jih menda imeli /pakirali?/ kar zajeten sveženj ?!), drugorazredni izbranci so prejeli 40 do 50 € za delnico (različni viri navajajo različne številke), tretjerazredniki pa niso dobili nič, ker je Adriatica.net kupila le 50 % in 1 delnico.

Zanimivo, da se Pergar pred prodajo ni kaj dosti zmenil, kaj šele posvetoval z delavci ali s sindikatom. Ko je bila ta že zdavnaj zaključena, pa je zaposlenim poslal srce parajoče pismo, ki ga posredujemo v nadaljevanju.

Podrobnejša analiza navedb v pismu sledi, za tokrat le še podatek, da je ta ista Adriatica.net pred tem že kupila kranjski Odisej in ljubljansko Ilirko turizem, ki sta bila prav tako znana po finančnih težavah (beri: neplačnika).
Smetar

KOMPAS d.d.
Uprava
PISMO ZAPOSLENIM V KOMPAS d.d.

Zadeva: Projekt Kompas-adriatica.net

Spoštovane kolegice in kolegi,

predsednik sindikata v našem podjetju me je prosil, da napišem pismo, v katerem naj povem kako poteka integracija Kompasa d.d. v skupino adriatica.net in kakšne koristi lahko od tega pričakujemo.

Da spomnim, v povezovanje z adriatica.net smo stopili z namenom, da pospešimo tehnološki razvoj Kompasa, povečamo obsege in si zagotovimo zanesljivejšo perspektivo v vse bolj konkurenčnem globalnem turističnem prostoru. Odločitev o tem so dejansko sprejeli delničarji Kompasa, ki so delnice prodali adriatici.net, uprava pa je iz zgoraj navedenih razlogov projekt podprla.

Pogodba, ki smo jo podpisali z adriatico.net, zagotavlja Kompasu vodilno pozicijo v skupini adriatica.net, managerjem in zaposlenim pa dobre perspektive. Naj povzamem nekaj alinej iz pomembnejših členov te pogodbe:
Povzetek iz pogodbe

Čl. 3
Pogodbeni stranki sta soglasni, da je potrebno proces povezovanja izpeljati postopno in na način, ki bo čimmanj moteče deloval na delovne procese, saj je skupni načrt obeh družb doseči zastavljene cilje ob nemotenem tekočem poslovanju. Kompas se bo osredotočil na izvršitev postavljenih planov v matični in hčerinskih družbah, driatica.net pa pri tem ne bo posegala v že zastavljene komercialne aktivnosti in projekte.

Čl. 4
Proces povezovanja bo trajal najmanj 24 mesecev.

Čl. 5
(1) V Kompasu ne bo prišlo do statusnih sprememb v prihodnjih 24 mesecih.

(5) Uprava Kompasa je v vseh fazah povezovanja samostojna pri vodenju družbe in doseganju ciljev, ki sta jih upravi obeh družb uskladili z interesi vseh lastnikov.

Čl. 6
Cilj povezovanja je iskanje novih tržnih možnosti za obe družbi, povečanje prihodkov in vzpostavljanje odnosov, ki temeljijo na sodelovanju in sinergijskih učinkih. Pri iskanju bodočih rešitev bo pomembno ohranjanje oziroma povečevanje prihodkov, zaposlenosti in drugih učinkov.
Družbi bosta delovali na naslednjih skupnih temeljnih izhodiščih:
● skupni strateški marketing in razvoj blagovnih znamk
● skupen, povezan informacijski in rezervacijski sistem
● skupna izbira preferenčnih dobaviteljev, skupna nabava ter skupne baze dobaviteljev in kapacitet
● skupni visoki standardi v poslovanju s strankami in v storitvah na destinacijah
● obvezno interno podajanje ponudb in poslov med članicami
● skupna načela v oglaševanju, pospeševanju prodaje, odnosih z javnostmi in donatorskih akcijah

Čl. 7
Med pomembnejšimi cilji, ki jih navaja ta člen je tudi
● pospešena rast obsegov poslovanja Kompasa z naložbami v organsko rast ter akvizicijami novih trgov, družb in blagovnih znamk.

Čl. 8
(1) Kompas bo ohranil samostojnost pri oblikovanju in izvajanju finančne politike
(2) Sredstva amortizacije Kompasa se uporabijo za prestrukturiranje in razvoj programov, za krepitev kadrovskih in ekonomskih potencialov Kompasa.
(3) Sredstva, ki jih bo Kompas pridobil na podlagi dezinvestiranja nepotrebnih nepremičnin, se uporabijo izključno za prestrukturiranje dejavnosti Kompasa, presežki pa se uporabijo za obratna sredstva Kompasa, za razvoj kadrov in tehnološke opremljenosti Kompasa.
(4) Upravi družb bosta proučili tudi možnosti za povečanje učinkovitosti in racionalizacijo poslovanja obeh družb.

Čl. 9
Adriatica.net ne bo zahtevala sprememb glede uporabe blagovne znamke Kompas, ampak bo načrtno razvijala blagovno znamko Kompas kot vodilno turistično znamko v skupini za poslovanje na ravni b2b, v Sloveniji pa tudi na ravni b2c.

Čl. 11
Upravi bosta na podlagi analiz ekspertne skupine čim prej pristopili k pripravi prihodnje organiziranosti obeh družb. Končni cilj povezovanja bo zgraditev močnega evropskega turističnega koncerna z več kot 1 mia EUR letnega prometa, z močnimi pozicijami na območju srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope ter Jadrana, na katerem bo Kompas vodilna blagovna znamka.
V konceptu prihodnje organiziranosti obeh družb bodo podane podrobne rešitve glede vodilne pozicije Kompasa v novem turističnem koncernu.

Čl. 12
Upravi obeh družb bosta v celotnem procesu povezovanja obeh družb stremeli k zagotavljanju čim boljše organizacijske klime, k motiviranju zaposlenih in k ustvarjanju takšnih delovnih pogojev v obeh družbah, ki bodo zagotavljali zadovoljstvo zaposlenih z delom, s perspektivo in možnostmi za realizacijo osebnih ambicij.

To so torej povzetki iz pogodbe Kompas-adriatica.net. Pogodba vsekakor zagotavlja Kompasu in zaposlenim ustrezne pogoje za razvoj.

Povezovanje Kompas in adriatica.net je zahteven projekt, ki zahteva angažiranje
velikega števila ljudi. Zdaj tečejo šele prvi meseci našega »skupnega življenja«, tako da
bi bilo o konkretnih rezultatih povezovanja v tem trenutku še prezgodaj govoriti.

Na ravni skupine adriatica.net je postavljena ekspertna skupina za koordinacijo aktivnosti vseh podjetij v skupini adriatica.net. Osnovna naloga ekspertnega teama je analiza vseh poslovnih procesov v skupini s ciljem, da se pripravi predlog za koordinacijo aktivnosti in optimizacijo procesov.

Ekspertni team je imenoval za posamezna področja dejavnosti (nabava, marketing, produkcija, incoming, retail, corporate, prodaja, e-portali, finance in kontroling, HRM, pravo in dr.) delovne skupine, ki bodo pripravile predloge za koordinacijo in optimizacijo aktivnosti na njihovih področjih. Na čelu več kot polovice delovnih skupin so naše kolegice in kolegi, več deset pa jih sodeluje kot člani skupin. Ekspertna skupina, v kateri so s strani Kompasa Tatjana Juriševič, Davor Bajić, Tjaša Telič in Luka Kukec, bo s svojimi predlogi pomagala upravi skupine adriatica.net pri pripravi strategije razvoja skupine. Adriatici.net smo te dni predlagali tudi ustanovitev strateškega sveta.

Adriatica.net je skupina, ki raste zelo hitro. Hitro rast običajno spremljajo tudi organizacijske težave in naivno bi bilo trditi ali pričakovati, da takšnih težav v naši novi multinacionalki ne bo. S strani Kompasa smo si doslej in si bomo tudi v bodoče kar najbolj prizadevali, da skupina čim prej prebrodi začetne organizacijske težave in prične izkoriščati prednosti, ki jih imajo dobro organizirane multinacionalke.

Kompasov vložek v adriatica.net bo temeljil predvsem na znanju, izkušnjah in profesionalnosti. Aktivna vloga vsakega posameznika pri tem je sila pomembna, zato pozivam vse zaposlene, da se z vsem vašim bogatim znanjem in energijo vključite v oblikovanje nove turistične korporacije, v kateri bo pomembnejšo vlogo od finančnega kapitala igral intelektualni kapital in tega imamo v Kompasu dovolj. Vsak od nas lahko sodeluje v tem projektu kot posameznik ali kot član delovne skupine s svojimi predlogi za izboljšanje učinkovitosti poslovanja in za razvoj poslov, ki prinašajo sinergije in koristi tako nam kot tudi drugim članicam skupine.

Ob tem pa seveda ne smemo pozabiti na naše osnovne »domače naloge«, ki jih je kar nekaj in ki vsaka za sebe (Sibook, prenova procesov in dr.) zahteva naše resno angažiranje. Prva od vseh nalog je seveda skrb za hitrejšo rast prihodkov in za doseganje čim boljših poslovnih rezultatov, kajti le takšna orientacija bo zanesljiva garancija za dobro perspektivo naše družbe in zaposlenih.

Vnaprej hvala za razumevanje in korektno sodelovanje.

S spoštovanjem!

Kompas d.d.
Janez Pergar
Predsednik uprave

foto Finance, 27. novembra 2006

■ gl. Lažnivi kljukec
■ gl. Kompas